Friday, July 6, 2018

Dilema Nak Masuk Apa

Jadi, memandangkan aku dah "diriject" UPNM, ak kena lah pilih institut untuk ak sambung yang lebih menjamin masa depan. But still, aku masih ada optional nak pilih masuk apa disebabkan resul SPM ak yang bagi aku HEBATTTTTTT dah ni (8A 2C). Iaitu, Matrik Kejuruteraan Pahang (KMKPh) or Univerisiti Islam Antarabangsa (UIA). Ko rase aku pilih apa? Aku pilih matrik lah xD hahahaha. Asal? sebabnya macam ni, sementara nak tunggu UPU dapat kau kena pillih nak stay rumah or matriks. Macam kes ak, ak letak 1st and 2nd choice UPNM and 3rd choice Asasi kejuruteraan dan Sains Komputer at UIA. Jadi, disebabkan dah diriject awal2 UPNM, ak bimbang tak dapat apa2 langsung so ak decide masuk matriks. Lupa nak bagitahu, ak pergi UJIAN UKCG sebelum masuk matriks.

Dahtu, ape ceritanya? Sabar ler tak habis cerita lagi.

 Ginii, bila dah stay matriks n dah dapat tahu keputusan UPU nanti, based on rezeki masing2 la dapat ke tak. So lepas beberapa minggu dengan syukurnya ak dapat UIA. Tp ak tek pergi sbbnyaaaaaaaaaaaaa ..... ak tau pulak boleh dapat refund untuk yuran yg berjumlah RM 500 tu xD HAHAHA. Ramai yg macam argue aku rugi lah, silap besar lah sebab tk pergi. So what hidup aku suka hati aku lahh. 

So, hidup la aku di matriks kejuruteraan Pahang untuk beberapa bulan. Apa terjadi lepas tu? 
Tunggu la ak update haiyaaa. =)

No comments:

Post a Comment